
Freskon 2015
Ξεπέρασε κάθε προσδοκία η πρώτη διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Φρέσκων Φρούτων και Λαχανικών Freskon, που πραγματοποιήθηκε από τις 23 έως τις 25 Απριλίου 2015 στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Ο στόχος της ΔΕΘ-Helexpo να αναδειχθεί η Freskon σε σημείο αναφοράς του κλάδου στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της ανατολικής Μεσογείου επετεύχθη.
Ο συνολικός αριθμός των εμπορικών επισκεπτών που πέρασαν τις πύλες της ήταν 4.155. Εξ αυτών οι 600 ήταν ξένοι και προήλθαν από περισσότερες από 36 χώρες ανά τον κόσμο. Σε αυτούς μάλιστα περιλαμβάνονται και οι 120 που ήταν οι προσκεκλημένοι ξένοι αγοραστές της ΔΕΘ-Helexpo. Οι δε εκθέτες ανήλθαν σε 200.
Το ειδικό βάρος της ξένης εκπροσώπησης ήταν πραγματικά εντυπωσιακό. Είναι ενδεικτικό πως ο συνολικός τζίρος των ξένων προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών, που ήρθαν σε επαφή με τους Έλληνες εκθέτες, είναι της τάξεως των 3,2 δισ.ευρώ, γεγονός που καταδεικνύει την σπουδαιότητα της διοργάνωσης και των «παικτών» που κατάφερε να συγκεντρώσει. Τα δε επιχειρηματικά «ραντεβού» που πραγματοποιήθηκαν ξεπέρασαν τα 2.500.
Τα μεγέθη αυτά, ποσοτικά και ποιοτικά, υπογράμμισαν τον ρόλο που αναλαμβάνει να παίξει η Freskon ως στρατηγικός σύνδεσμος ανάμεσα στην ελληνική παραγωγή φρέσκων φρούτων και λαχανικών και στις διεθνείς αγορές, τους μεγάλους ξένους λιανέμπορους και τα υπερεθνικά δίκτυα διανομής. Η πρώτη αυτή διοργάνωση κατέδειξε μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο τη μεγάλη προοπτική που έχει η Freskon, η οποία, μετά τη φετινή πολύτιμη εμπειρία, θα επιστρέψει το 2016 ακόμα πιο δυναμική.
Όσον αφορά το βαθμό επιτυχίας των αρχικών στόχων που είχαν τεθεί από τους εκθέτες με τη συμμετοχή τους στην Freskon, η γενική εικόνα δείχνει έναν πολύ καλό και καλό βαθμό ικανοποίησης των στόχων αυτών. Ειδικότερα ο στόχος της προβολής της επιχείρησης τους, εμφανίζει υψηλά ποσοστά ικανοποίησης, αφού το 75,8% των εκθετών τον θεωρεί πολύ καλό και καλό (50,5% και 25,3% αντίστοιχα).
Ακόμη, ο στόχος της πληροφόρησης (να πληροφορήσουν και να πληροφορηθούν οι εκθέτες) φαίνεται να ικανοποιήθηκε σε ποσοστό 70,6% των εκθετών σε πολύ καλό και καλό βαθμό.
Μεγάλη επιτυχία σημείωσαν όμως και οι παράλληλες εκδηλώσεις της Freskon, αλλά και η ειδική ενότητα FreshCon Market, όπου συμμετείχαν 18 κορυφαίες αλυσίδες του διεθνούς λιανεμπορίου, οι οποίες συνομίλησαν με τους Έλληνες εκθέτες και διερεύνησαν τα μεταξύ τους πεδία συνεργασίας.
Σημαντικό ήταν το ενδιαφέρον και του Διεθνούς Συνεδρίου Κερασιού, που συγκέντρωσε περισσότερους από 600 συνέδρους, με διεθνές βεληνεκές, ενώ επιτεύχθηκε εκπροσώπηση όλων των παραγωγικών χωρών της Μεσογείου. Κατά τη διάρκειά του χαρτογραφήθηκε η διεθνής αγορά κερασιού, ενώ αναδείχθηκε το ελληνικό κεράσι και η δυναμική του.